Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(1)
Autor
Goliszek Sławomir
(1)
Komornicki Tomasz (1963- )
(1)
Kowalczyk Karol
(1)
Pomianowski Wojciech
(1)
Rosik Piotr
(1)
Szarata Andrzej
(1)
Szejgiec-Kolenda Barbara
(1)
Śleszyński Przemysław (1973- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Dostępność komunikacyjna
(1)
Komunikacja drogowa
(1)
Modele
(1)
Podróże
(1)
Transport pasażerski
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Transport i logistyka
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Geograficzne = Geographical Studies / Instytut Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania im. Stanisława Leszczyckiego. Polska Akademia Nauk, ISSN 0373-6547 ; nr 267)
Monografia przedstawia końcowe rezultaty projektu "Kompleksowe modelowanie osobowego ruchu drogowego w Polsce wraz z identyfikacją jego lokalnych uwarunkowań społeczno-ekonomicznych" (DEC-2012/05/B/HS4/04147). W opracowaniu pokazano wyniki modelowania ruchu samochodów osobowych na sieci zamiejskich dróg krajowych i wojewódzkich w Polsce w 2010 r., w szczegółowej skali przestrzennej (rejony transportowe na poziomie gminnym), z wykorzystaniem danych wtórnych dla sześciu motywacji podróży (dojazdy do pracy, wyjazdy na zakupy, dojazdy do szkoły wyższej, podróże służbowe, odwiedziny krewnych i znajomych oraz podróże turystyczne). W obliczeniach wykorzystano autorski model prędkości ruchu uwzględniający szereg czynników mających wpływ na prędkość pojazdów. Identyfikacja czynników mających wpływ na rozkład i natężenie ruchu pojazdów osobowych pozwoliła na wydzielenie tych odcinków sieci lub obszarów kraju, dla których lokalne uwarunkowania społeczno-ekonomiczne, a także specyficzne połączenia funkcjonalne decydują o odmiennym, od obliczonego i możliwie najbardziej dopasowanego do rzeczywistego, rozkładu ruchu. Wykazano, że modelowanie ruchu na drogach krajowych jest dużo łatwiejsze niż na drogach wojewódzkich, a klasyczny christallerowski układ sieci osadniczej (Polska zachodnia), ze względu na równomierny rozkład ludności, miejsc pracy itd., lepiej poddaje się modelowaniu ruchu, niż obszar Polski wschodniej i centralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 252.1 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej